Tergumed®

TERGUMED BACKTRAINER urządzenie do oceny i treningu kręgosłupa.

Nasze społeczeństwo rozwija się coraz szybciej. Wraz z rozwojem cywilizacyjnym zaczynają nam coraz częściej dokuczać bóle i dolegliwości kręgosłupa. Firma AMED – Górnośląskie Centrum Medycyny i Rehabilitacji, wychodząc naprzeciw tym problemom, przez cały czas poszukuje najnowszych i najefektywniejszych form rehabilitacji. W naszej ofercie znajduje się urządzenie do oceny i rehabilitacji zespołów bólowych kręgosłupa TERGUMED

Tergumed to unikatowy program ćwiczeń, który stosuje się w zespołach bólowych całego kręgosłupa – szyjnego, piersiowego oraz lędźwiowego.

Tergumed to pięć stanowisk (cztery dla kręgosłupa piersiowego i lędźwiowego oraz jedno dla szyi), które służą do testowania i treningu mięśni kręgosłupa, odpowiedzialnych za jego stabilizację i pracę. Każde urządzenie wchodzące w skład systemu Tergumed wyposażone jest w czujnik, moduł pomiarowy oraz laptop. Każde urządzenie z serii Tergumed pracuje zgodnie z uwzględnieniem zasad biomechaniki i ergonomii, dzięki temu można pracować szybko i efektywnie.

Przed rozpoczęciem prawidłowego treningu, pacjent przeprowadzany ma test funkcjonalny na każdym urządzeniu z wykorzystaniem biofeedbacku. Biofeedback polega na podążaniu za krzywymi, które pojawiają się na ekranie komputera. Pacjent musi starać się odtworzyć pierwowzór.

Dokładny plan treningu i sposób jego realizacji tworzony jest na podstawie diagnozy medycznej pacjenta oraz zrealizowanego testu na systemie Tergumed.

Wskazania do zastosowania urządzenia Tergumed:

• dyskopatia (przerwanie ciągłości dysku, protruzja)
  • złamania trzonów kręgów
  • urazy kręgosłupa leczone zachowawczo i operacyjnie
  • choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa
  • boczne skrzywienia kręgosłupa
  • ogólne wzmocnienie mięśni tułowia, jako zapobieganie przeciążeniom kręgosłupa

Bezpośrednio po zakończeniu testu na wybranym urządzeniu systemu Tergumed, wyświetlane są i automatycznie opracowywane wyniki. Wyniki testów porównywane są z danymi referencyjnymi, a dalej na ich podstawie opracowuje się indywidualny plan treningowy dla pacjenta.

View the embedded image gallery online at:

Więcej w tej kategorii: « Medi Mouse® Fala uderzeniowa »